انواع سنگ های ساختمانی سفید

انواع سنگ های ساختمانی سفید

 

انواع سنگ های ساختمانی سفید

در انتخاب سنگ ساختمان آیتم های زیادی را باید در نظر بگیریم. یکی از موارد مهم در این امر رنگ سنگ مورد نظر است. اهمیت این موضوع به قدری مهم است که می تواند جلوه و جذابیت ساختمان شما را دو چندان کند یا از آن بکاهد. ما در این مقاله سعی داریم به طور مختصر به معرفی انواع سنگ های ساختمانی سفید بپردازیم.

بهترین سنگ های سفید ساختمانی

سنگ های سفید در انواع مرمریت، تراورتن و چینی استخراج می شوند. اما باید توجه داشت که هر کدام از این نوع سنگ ها کاربری مخصوص به خود را دارند که در ادامه شما را با بهترین و پر کاربرد ترین هر کدام از آن ها آشنا می کنیم.

انواع سنگ های چینی سفید کدامند؟

سنگ چینی نوعی سنگ مرمریت است که به علت مقاومت سایشی بالا و جذب آب بسیار پایین در فضا های داخلی، همچنین در مکان هایی که در معرض رطوبت قرار دارند مانند سرویس های بهداشتی، استفاده می شود.

از جمله سفیدترین و باکیفیت ترین سنگ های این دسته می توان به سنگ چینی الیگودرز، سنگ چینی ازنا سوپر و سنگ چینی نیریز اشاره کرد.

انواع سنگ مرمریت سفید

سنگ های مرمریت جز زیباترین سنگ های ساختمای به حساب می آیند که بیشتر در فضای داخلی ساختمان مانند سنگ کف، دیوار، صفحه کابینت و درساخت مصنوعات سنگی کاربرد دارند.

در بین سنگ های مرمریت، سنگ کوه سفید و شهیادی سوپر از رنگ مایل به سفید و روشن تری برخوردارند.

انواع سنگ تراورتن سفید

سنگ تراورتن از جمله سنگ های رسوبی است که به دلیل بافت متخلخل و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف به عنوان مقاوم ترین سنگ در نمای خارجی ساختمان و مصنوعات سنگی از جمله آبنما و مجسمه مورد استفاده قرار می گیرد.

از انواع سنگ های این دسته تراورتن بی موج عباس آباد، تراورتن آتشکوه سوپر، سنگ تراورتن سوپر ابیانه و سنگ ترامیت میاندوآب رنگ سفید و روشن تری دارند. به طور کلی قیمت سنگ نما با توجه به رنگ سنگ میتواند متغیر باشد و سنگ های رنگ روشن قیمت بالاتری نسبت به انواع تیره تر سنگ دارند.

سنگ های روشن و سفید را چگونه تمیز کنیم؟

امروزه سنگ ها در دکوراسیون خانه و طراحی ساختمان نقش بسیار پر رنگی دارند، از همین رو تمیز بودن آنها نیز حائز اهمیت است. از آنجایی که هر سنگ ویژگی های منحصر به خود را دارد، نحوه تمیز کردن آنها نیز متفاوت است که در ادامه به ذکر نکات کاربردی برای این کار میپردازیم.

نحوه تمیز کردن سنگ های سفید در هر نوع از سنگ ها ( تراورتن، مرمریت و چینی) متفاوت است. اما نکته مهمی که در روش نگهداری و تمیز کردن سنگ ها وجود دارد، این است که باید هنگام ایجاد آلودگی، سنگ ها را در سریع ترین زمان تمیز کرد.

به طور کلی برای تمیز کردن سطوح سنگی ابتدا گرد و غبار روی آن ها را گرفته و سپس با استفاده از محلول آب و شوینده غیر اسیدی سطح آنها را پاک کنید. این نکته را فراموش نکنید که سنگ ها به دلیل داشتن ترکیبات آهکی با مواد اسیدی واکنش داده و تخریب شده یا کدر می شوند.

 

اخبار مرتبط

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسنه مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  2021/12/19

پاسخی بگذارید