انواع سنگ های ساختمانی مشکی – تیره

انواع سنگ های ساختمانی مشکی – تیره

 

انواع سنگ های ساختمانی مشکی – تیره

سنگ های ساختمانی مشکی– تیره و سیاه به علت رنگ خنثی و البته زیبایی که دارند همیشه جز سنگ های پر طرفدار در بین معماران و طراحان ساختمان به شمار می روند. در این مقاله سعی داریم انواع سنگ ساختمانی مشکی را با ویژگی های هر کدام به مختصر توضیح دهیم.

در بین انواع سنگ ها، رنگ مشکی در سنگ های مرمریت و گرانیت بیشتر دیده می شود.  وجود ترکیبات کربن‌ دار علت تیرگی و رنگ سیاه در سنگ‌ های مرمریتی مشکی بوده و در سنگ های گرانیت به دلیل وجود کانی های بیوتیت و هورنبلند است. هرچقدر میزان این کانی ها بیشتر باشد، سنگ مشکی ترخواهد شد.

سنگ های مرمریت مشکی

سنگ های مرمریت مشکی یکی از پر مصرف ترین مصالح در طراحی فضای داخلی ساختمان ها به شمار می روند. از آنجایی که معمولا مرمریت های مشکی دارای رگه هایی به رنگ طلایی، سفید و نقره ای هستند می توان آنها را به صورت اسلب در طرح های بوک مچ و فور مچ به کار برد. علاوه بر این مرمریت مشکی را میتوان هم در طراحی کلاسیک و هم مدرن استفاده کرد.

انواع سنگ های مرمریت مشکی

  • کاربرد های سنگ مرمریت مشکی

    به طور کلی سنگ های مرمریت در فضای داخلی ساختمان به کار برده می شوند. اما از رنگ تیره این سنگ می توان به عنوان کفپوش لابی، مراکز تجاری و هتل های لوکس استفاده کرد که جلوه بسیار شیک و زیبایی را به ارمغان می آورد.

    شایان ذکر است استفاده از مرمریت های مشکی با ساب یا سطح براق در کف محل های با کاربری سخت و خشن، به دلیل امکان افتادن خط و خش و کاهش زیبایی آن، توصیه نمیگردد.

    مرمریت مشکی در غالب سنگ اسلب به عنوان سنگ کانتر/ اُپن آشپزخانه و سنگ بین کابینت نیز استفاده می شود که ظاهری بسیار لوکس به آشپزخانه شما می بخشد. علاوه بر موارد ذکر شده از این سنگ به عنوان سنگ پله و راه پله، قاب آسانسور، ساخت برخی مصنوعات سنگی همچون مجسمه، آبنما و … میتوان استفاده کرد.

     

 

سنگ های گرانیت مشکی

سنگ های گرانیت مشکی نیز جز سنگ های پر مصرف و پر کاربرد در ساختمان سازی هستند. همچنین به علت مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف همچون مواد شیمیایی، آلودگی هوا، ضربه و خش، تغییرات آب و هوایی و … از محبوبیت بالایی بر خوردارند.

انواع سنگ های گرانیت مشکی

  • گرانیت مشکی نطنز
  • گرانیت مشکی الموت
  • گرانیت مشکی چایان

کاربرد سنگ های گرانیت مشکی

سنگ های گرانیت به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد در تمام قسمت های ساختمان اعم از داخلی و خارجی کاربرد دارند. از موارد کاربرد این سنگ می توان به سنگ پله ها، سنگ فرش پیاده رو(عموما به صورت سنگ کوبیک)، کف پوش، دیوار پوش، محوطه سازی، نمای ساختمان، سینک روشویی، سنگ آسانسور، سنگ کانتر آشپزخانه و رویه سنگی میز جلو مبلی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسنه مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  2021/12/28

پاسخی بگذارید