انواع سنگ ساختمانی – سنگ آنتیک و اسلب طبیعی

انواع سنگ ساختمانی – سنگ آنتیک و اسلب طبیعی

 

انواع سنگ ساختمانی - سنگ آنتیک و اسلب طبیعی

سنگ آنتیک

سنگ آنتیک از کنار هم قرار دادن خرده سنگ‌های تراورتن با مواد چسبنده ساخته می‌شود. سنگ‌های تراورتن به طور طبیعی و یا در حین فرآیند استخراج از معدن ممکن است شکسته و خرد شوند. معماران و طراحان از این ضایعات با نام سنگ آنتیک برای زیباسازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، کفپوش‌ها، محوطه‌سازی اماکن تفریحی، باغ‌ها و ویلاها استفاده می‌کنند.

سنگ‌های آنتیک در مقایسه با سایر انواع سنگ های ساختمانی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند. وجود تخلخل در سنگ‌های آنتیک امکان چسبندگی این سنگ‌ها بر روی هر نوع دیواری (گچی، سیمانی، سرامیکی و…) ممکن می‌کند.

سنگ‌های آنتیک نسبت به تغییرات محیطی، یخ زدگی، رطوبت، فشار، خراش، سائیدگی و آتش مقاوم هستند. به علت مقاومت بالا در برابر گرما از آن برای زیبا سازی فضای خارجی شومینه‌ها استفاده می‌شود.

سنگ اسلب طبیعی

سنگ اسلب طبیعی محصولی طبیعی است که صفت مشخصه آن نوع و ترکیب مواد معدنی تشکیل دهنده آن است. این سنگ یکی از انواع سنگ های ساختمانی است که هیچ‌گونه آلاینده‌ای مضر برای سلامتی ندارد. به همین دلیل از آن می‌توان در محیطی‌هایی مانند آشپزخانه به راحتی استفاده کرد. سنگ اسلب آتش‌زا نیست و به هنگام آتش‌سوزی هیچ ماده خطرناکی مضر برای سلامتی، تولید نمی‌کند. همچنین نیازی به پوشش‌های شیمیایی، مواد اشباع کننده و یا انواع روکش‌ها ندارد. این سنگ ساختمانی در انواع رنگ‌ها، ساختارها و بافت‌های مختلف در دسترس است؛ بنابراین معماران با طیف وسیعی از انتخاب روبرو هستند تا آن را برای هر نوع فضا و یا نمایی به کار ببرند. از موارد کاربرد و استفاده این نوع سنگ می‌توان به‌عنوان سنگ تزئینی در دیوارها و به‌عنوان کف‌پوش ساختمان نام برد.

غیر از انواع سنگ های ساختمانی که در این متن معرفی شدند، سنگ‌های ساختمانی زیادی وجود دارند که هر کدام خصوصیات و کاربردهای مختلفی دارند. سنگ‌هایی مانند لاشه، اسلب، توف، قواره، پلاک، مالون، گیوتین، ازاره، دیوریت و غیره. در این متن به معرفی انواع سنگ های ساختمانی پرکاربرد پرداخته شده که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

اخبار مرتبط

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسنه مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  2021/11/22

پاسخی بگذارید