نمای اسپایدر روش لوله‌ای

نمای اسپایدر روش لوله‌ای

نمای اسپایدر لوله‌ای از جمله رایج ترین نوع‌های اجرایی در این نوع نمای شیشه‌ای هستند، در این روش از لوله‌ها یا قوطی‌هایی که بیشتر از جنس استیل می‌باشد به عنوان سیستم نگهدارنده‌ی نمای اسپایدر استفاده می‌شود.
در اجرای نمای اسپایدر به روش لوله‌ای، لوله‌ها نقش نگهدارنده را ایفا می‌کنند که بار‌های وارده همچون باد، زلزله و … را به سازه و زمین منتقل می‌کنند.
ابعاد لوله‌های به کار برده شده در نمای اسپایدر ارتباط مستقیمی با موارد زیر دارد:

  • وزن شیشه
  • محل قرارگیری پروژه
  • چیدمان شیشه‌ها

نمای اسپایدر روش لوله‌ای

عموما برای زیبایی نما، با توجه به اینکه یراق‌های به کار رفته شده در نماهای اسپایدر از جنس استیل هستند، جنس لوله‌ها را نیز استیل در نظر می‌گیریم، از دیگر ویژگی‌های این نما می‌توان به سرعت اجرای بالا و هزینه کم ساخت اشاره کرد.
از نمای اسپایدر می‌توان در دهانه‌هایی تا حداکثر ۶ متر استفاده کرد، بنابراین این نوع از نماها می‌تواند در ساختمان‌های مسکونی، اداری تجاری مورد استفاده قرار گیرند.

نکته‌ی مهم در اجرای نمای اسپایدر لوله‌ای  این است که اجرای این نوع نما پس از اتمام کف‌سازی شروع می‌شود، در ابتدا لوله‌ها یا قوطی‌های که عموما از جنس استیل هستند، به کف و سقف بنا توسط پیچ یا جوش، متصل می‌شوند.
در ادامه سازه‌های اتصال‌دهنده با استفاده از پیچ یا جوش آرگون به سازه‌ی اصلی بنا متصل می‌شوند و  در نهایت برای نگهداری شیشه‌ها، یراق آلات را به انتصالات پشتیبان نصب می‌شوند.
نکته‌ی حائز اهمیت در اجرای نماهای اسپایدر این است که در محل اتصال شیشه با یراق‌آلات را باید فاصله‌ی (۱/۵-۱ ) سانتی‌متری در نظر می‌گیرند، حال فاصله بین را با لستفاده از چسب‌های سیلیکونی پر می‌کنند، که با این کار از فشارهایی وارد بر شیشه مانند باد، انقباض و انبساط را جلوگیری می‌کنند و مانع ارتباط مستقیم شیشه با یراق‌آلات می‌شود.

اخبار مرتبط

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسنه مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  2021/11/28

پاسخی بگذارید