انواع نمای ساختمان

هویت یک ساختمان را نمای آن مشخص می کند و یکی از مهمترین مولفه های ساختمان به شمار می آید. در دنیای امروزی بحث نما و ظاهر ساختمان ها پیشرفت چشمگیری داشته اند. شرایط آب و هوایی و اقلیمی، نوع ساخت ساختمان، ابزار و وسایل به کار برده در ساخت ساختمان و میزان بودجه باعث به وجود آمدن طراح های مختلفی شده است. همراه ما باشید تا در مورد انواع نمای ساختمان بحث و گفتگو داشته باشیم.

یک خیابان را در نظر بگیرید به طبع متوجه می شوید که ساختمان های بسیاری در آن وجود دارد که هر کدام از نمای متفاوتی شکل گرفته اند. آیا از خود پرسیده اید که چرا هر یک از این ساختمان ها نمای مختص به خود را دارند و از نظر شکل و ظاهر با یکدیگر متفاوت هستند. عوامل بسیاری وجود دارد که باعث این تفاوت و متریال های مختلف در طراحی و روش اجرا شده اند. یکی از این عوامل مصالح ساختمانی است که برخی از آن ها را در کنار یکدیگر مرور خواهیم کرد.

 

نمای آجری:

از قدیم الایام نماهای آجری جزء پرطرفدارترین نماهای ساختمانی بوده است و این نوع ساختمان ها را امروزه در بافت های قدیمی شهرها به وفور خواهیم دید. مقاومت این نوع نماها بسیار بالا خواهد بود اما نحوه به کارگیری و اجرای در این مقاومت نقش بسزایی دارد. شرایط آب و هوایی نیز در نمای این چنین ساختمان های تاثیر گذار هستند. اگر خواهان ساخت و ساز هستید شرایط را در نظر بگیرد و در مورد انواع نمای ساختمان ها تحقیق داشته باشید. چون در این مرحله دست شما باز است.

نمای آجری:

نمای شیشه ای:

نمای آجری از نماهای قدیمی و نوستالژی بوده که یکی از انواع نمای ساختمان به شمار می آید. دنیای مدرن بر روی بسیاری از عوامل تاثیر گذاشته است. در مورد نماهای ساختمانی نیز تاثیرگذار بوده است. نمای شیشه ای یکی از مدرن ترین نماهای امروزی است که طرفداران متخص به خود را دارد. مزیت های این نما اجرای بسیار سریع و ساده، کاهش حس مردگی و نور طبیعی خواهد بود. نمای شیشه ای نیز انواع مختلفی مانند اسپایدر، فریم لس و کرتین وال دارد. اگر متقاضی نمای شیشه ای هستید با مراجعه به سایت نما رومی به خواسته خود خواهید رسید.

 

 

نمای شیشه ای:

نمای سنگی:

آیا تا به حال دقت کرده اید که زمانی بحث نمای ساختمان به میان می آید خواه و ناخواه در ذهن خیلی از افراد نمای سنگی تجسم می شود. نمای سنگی یکی از انواع نمای ساختمان است که یک سبک کلاسیک به شمار می آید. این نوع از نمای ساختمان مقاومت بسیار زیادی در برابر سرما و گرما از خود نشان داده است البته اگر در اجرای آن کمی و کاستی وجود نداشته باشد. برای اطلاع بیشتر تراورتن یکی از مرغوب ترین سنگ نماها خواهد بود.

نمای سنگی:

 

نمای سرامیکی:

در کنار مصالح جدیدی که در بازارها وجود دارد، سلیقه یکی از مولفه های مهم در اجرای نمای ساختمان خواهد بود. نماهای سرامیکی نیز یکی از انواع نمای ساختمان است. سرامیکی که برای نماها اجرا می شود با دیگر سرامیک های داخلی متفاوت خواهد بود. اغلب ساختمان های اداری و حتی تجاری را با این نوع سرامیک زیبا و جذاب می سازند. تنوع رنگ و طرح در انتخاب و به کارگیری نقش بسزایی داشته است. مزیت های آن مقاومت در برابر سرما و حریق است. نکته قابل توجه در مورد سرامیک های نمای عدم مقاومت آن ها در برابر گرما و عایق صوتی بودن است. پس با دقت بسیار آن را انتخاب نمایید.

 

نمای سرامیکی:

 

نمای سیمانی:

آیا به نظر شما با روی کار آمدن مصالح جدید در زمینه نمای ساختمان افراد به سراغ مصالح قدیمی مانند سیمان نخواهند رفت؟ و از این نوع مصالح که جزئی از انواع نمای ساختمان محسوب می شود غافل شده اند؟ اگر جواب شما بله باشد کاملا در اشتباه هستید بسیاری از افراد طرفدار این نوع از مصالح در نمای ساختمان ها هستند، به گونه ای که با آن می توانند نماهای رومی به دست آورند. برترین مزیت نمای سیمانی قیمت ارزان آن نسبت به دیگر نماها خواهد بود. اگر متقاضی این نوع از نمای ساختمانی هستید باید به یک فرد ماهر و متخصص همراه باشید.

 

نمای سیمانی:

نمای پی وی سی:

یکی از متریال های جالب و زیبا که در نمای ساختمان های امروزی به کار می رود پلاستیک است. نماهای پلاستیکی به دلیل ضد آب بودن آن ها طرفداران بسیاری دارند و توانسته اند نظر افراد و حتی طراحان را به خود جلب نمایند. اجرا و نصب نمای پی وی سی ساده و بدون اتلاف وقت بوده است. اگر به دنبال یک سبک جدید و نوین هستید با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی از آن در نمای ساختمان ها استفاده نماید.

 

نمای بایرامیکس:

ویلاهای بسیار شیک و زیبا را با متریال های جالب و زیبای بایرامیکس خواهید دید. یکی از انواع نمای ساختمان بایرامیکس است که ترکیب ملات با دانه های سنگی مرمر و گرانیتی بسیار شیک و جذاب است. نحوه اجرای آن با ماله و پیستوله صورت می گیرد. این نوع از نمای ساختمان بعد از خشک شدن مانند سنگ های تزئینی خود نمایی می کند. این نوع از نما قابل شستشو است.

نمای چوبی:

نمای چوبی یکی از انواع نمای ساختمان به شمار می آید که نظر بسیاری از طراحان را به خود جالب کرده است. این نمای بی نظیر و فوق العاده بسیار پر هزینه است و افراد خاصی از آن برای نمای ساختمان استفاده می کنند. چوب این متریال فوق العاده را به راحتی با مصالح دیگر مانند آجر،، فلز، شیشه و سنگ می توان ترکیب کرد. این نکته را مدنظر قرار دهید که چوب از حساسیت بالای برخوردار است و برای به کارگیری آن در نمای ساختمانی شرایط اقلیمی و آب و هوایی را در نظر بگیرید.

نمای کامپوزیت:

ورقه های الومینیومی نیز یکی از مصالح فوق العاده در زمینه نمای ساختمانی است که عامه مردم آن را با نام کامپوزیت می شناسند. این پنل ها ابعاد بسیار متفاوتی دارند. شما برای نصب و اجرای آن در نمای ساختمان باید از قبل طرح خود را ارائه دهید تا این ورقه های آلومینیومی را برش دهند و نصب نمایند. روند اجرا و نصب با این برش ها بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

امروزه بخش مهم یک ساختمان نمای آن است و بسیار به آن توجه می شود. سایت نمای رومی با بیان مطالب بالا سعی کردند در زمینه اجرای نمای ساختمانی نقش به سزایی داشته باشند. حال شما با در نظر گرفتن توضیحات بالا می توانید بهتر تصمیم بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط

پاسخی بگذارید